מאמרים ופרסומים

מחיקה של תביעה ייצוגית נגד חברת התוכנה קליגל טק בע"מ

ברכות לדורון דן על הישג מרשים בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד לקוחתנו, חברת התוכנה המוערכת קליגל טק בע"מ (המספקת תוכנת-עזר משפטית לעסקים העוסקים בתחומי המשפט), ושבה נטען שהיא מפרה את חוק הגנת הצרכן, כאשר היא מחדשת באופן אוטומטי את ההתקשרות לתוכנה שלה, מבלי שהיא מעדכנת את לקוחותיה כנדרש ומקבלת את אישורם להמשך ההתקשרות. בהחלטה מנומקת ומקיפה של בית המשפט, קיבל בית המשפט את טענות דורון, והורה על מחיקת הבקשה לתביעה ייצוגית.
ביהמ"ש קיבל את טענות דורון, וקבע כי המבקשת אינה ראויה כלל להיות תובעת ייצוגית, וכי אין לה עילה אישית.
בית המשפט קבע גם, כי קליגל הצליחה להוכיח שהיא פנתה לכלל הלקוחות הנמנים בקבוצה הנטענת, אפשרה להם לבטל את המנוי, וכי הם אישרו לה כי כלל אינם מעוניינים בכך, ומשכך – אין קבוצה מעוניינת בניהול התביעה.
לאחר שנקבע כי התובעת אינה בעלת תביעה אישית, דחה בית המשפט את בקשת התובעת ובא כוחה להחלפת התובע הייצוגי, כאשר ביהמ"ש פסק, כי החלפת תובע ייצוגי לא תתאפשר כאשר התובע הייצוגי ובא כוחו היו יכולים לדעת בבירור מלכתחילה כי לתובע אין עילת תביעה אישית.
בין הדברים גם קבע ביהמ"ש, כי על פניו, אין תחולה לחוק הגנת הצרכן, כאשר מדובר בלקוחות שהנם בעלי עסקים במהותם.
ייתכן שזו תמונה של ‏‏אדם אחד‏ ו‏טקסט שאומר '‏ading ממשרדנו- דן לדורון הישג כלפי ייצוגית תביעה של מחיקה מנוי לחידוש נטען שבה לקוח, כדין שלא לתוכנה seleIndex=; WEKSLERBREGMAN דן דורון בכיר שותף‏'‏‏